perjantai 5. huhtikuuta 2013

How I'm gonna be an optimist about this?

Joo ei ihan mikään mun viikko, mutta selvisin! Eilen koulussa oli aamulla maatilaa ja minä, Sonja, Tiia ja Henna jouduttiin navettaan hommiin... ei muuten mitään valitettavaa, mut kävin just keskiviikkona puolentunnin suihkussa sen kaatumisen takia ja hiukset oli puhtaat ja nyt ne haisee ihan lehmälle :( Eka meidän piti siirtää muutama lehmä hetkellisesti vuorotellen välivarastoon jotta me saadaan putsattua niiden alustat ja laitettua kumimatot kunnolla. Lehmien siirtäminen oli hauskaa mutta hankalaa myös, kun ne ei oikein kuuntele ohjeita, vaan menee minne lystää kamalaa vauhtia! Sitte Tiia ja Henna putsas maitopuken kokonaan navetan puolelta ja mä ja Sonja harjattiin sitte lehmät pölystä pois ja leikattiin kuivuneet paskat hännästä pois..nam! Loppu päivä meillä piti olla Sadun kotieläintuotantoa tai jotain vastaavaa, mutta kuten tavallista ruvettiin puhuu työharjottelusta kaikki koko 4h ku se on meidän luokanvalvoja, no meillä työharjottelu alkaa viikon päästä joten ehkä oli ihan aiheellistakin :D

Menin sitte neljäks tallille ja haettiin Even ja Emilian kanssa Fia, Jösse, Karkki ja Rini. Autoin Jössen kanssa, mutta en menny sit taluttaan, ku en pystyny juoksee, mutta Saija meni mun puolesta ja mä puolestani laitoin Evelle Bemua kuntoon ja Saijalle Vipua ja samalla itelleni Lopista kuntoon, ku menin taas kuuden tunnilla. Aluks Lopis oli ihan normaali (vähä kytis mutta silti rento) ja ku otettiin ohjat käteen, niin Pauliina neuvo et yrittää istua rennosti ja kädet pitää rentoina koko ajan ja siihen tähtäsin tunnilla, jotta Lopiksella ois mukava mennä. Käynnis mentiin ympyröitä ja sitte pohkeenväistöä uralta keskelle ja toiselta puolelta sama, meillä meni ihan ok ja keskityin siihen että ulko-ohjan tuki oli hyvä ja tasaiset pohkeet kokoajan ja kyllä ne alko siitä sujua ja Lopis rentoutua! Sit otettiin ravia ja taas ympyröitä ja hain rentoa hevosta ja hepalla oli ihan mukavasrti virtaa, mikä oli sinäsä kiva että se pääsi hakeutuu alle nopeammin, mutta kyttäs enemmän.. Kohteita joita piti kytätä: 1) kummatki ovet, 2) kaikki kulmat, 3) kolme tötsää... no noi nyt ainaki! Kyllä se välillä kykeni rentoutuu ja unohtaa kyttäämisen ku mä keskityis rentouteen ja käden oikeaan kulmaan. tehtiin harjotusravissa samaa ku käynnis, mut mä tein vaan pois päin ovesta ku Lopiksen mielestä oveapäin meneminen on liian hirveää! Kun lopetin taas "tanssimisen" pohkeenväistössä niin ne meni hyvin! Harjotusravissa vaan oli ongelmaa, ku mun kantapäät ei vaan suostunu pysyy alhaalla ja mun keskittyminen meni siihen ja istunta meni persiilleen.. Sit ku oon kuitenki ratsastanu aika kauan, niin Pauliina kiinnittää paljon huomiota mun istuntaan ja eilen ei menny kovin hyvin, niin sain sit aika paljon negatiivista palautetta :/ Mutta laukka tehtävä puolestaan meni hyvin ja sain kiitosta! Tehtiin ympyrällä pohkeenväistöä ulospäin ja siitä laukannosto. Sain kuulemma laukan rennoksi ja muutaman neuvon jälkeen nostotki onnistu, niin ettei Lopis levinny ku jokisen eväät vaan pysy rauhallisessa paketissa :) Otin sit loput hepat sisään ja jaon yksäreille heinät ja sit kämpille syömään!
Huijasin Lorppaa kattomaan kameraan!

Tänää koulussa oli aamulla maatilaa ja jouduin pesuhommin ekaks Miran ja Jessican kanssa autoa ja sitte sonjan kanssa kuravaatteet päälle ja lietekärryä pesemään! Sen sanon jotta jos joku väittää tekevänsä paskaduunia, mutta ei oo pessy lietekärryä, nii ei tiiä mistä puhuu! Siinä paska kirjaimellisesti lensi ja laajalle! :D Ruokailussa oli kahvilla muutama pala suklaakuivakakkua jäljellä joten nappasin mulle ja Sonjalle palat ja oli nannaa kakkua! Täytyy tehdä itekki joku päivä <3 Tänään meillä oli sit viimein neljä tuntia hierontaa eli kaks ylimääräistä koulutuntia, mut me saadaan ne takaasin ensviikon perjantaina ku ei oo kouluu olleskaan! :) Ekaks hierottiin koiria tunnin verran ja sit mentiin yhden Päivin tallille hieromaan sen hevosia ja mä sain valkoisen shettiksen nimeltä Kille! Nii ja hierottiin Sonjan kanssa sen Reetukoiraa ja hienosti vilkas vauveli rentoutui! :)

Kattelin tuossa viikolla vanhaa vihkoa minkä löysin. Se oli mulla lukioajan aina mukana ja piirtelin sinne jos tuli tylsää tai siitä sai sivuja tai sinne pysty kirjotella tms. No kuiteski löytyhän sieltä ihan hauskoja (julkaisukelvotonta materiaalia) tekstejä, mutta sen mitä uskallan paljastaa on muutama piirros ja mielestäni aika söpöjä vaikka en osaakaan piirtää :D Kaipaan lukioon!!



 Täydellinen kissatyttöystävä!
Suunnittelin joskus mekkoa joka kuvastais mua, vois päivittää nykyiseen tyyliin!

Päivän positiivisuus: Osaan ottaa opikseni.
Päivän biisi: Bastille - Pompeii, tulee vaan niin hyvä fiilis tästä biisistä! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti