torstai 18. huhtikuuta 2013

I'm alive, i'm alive, i'm alive and i'm loving every second, minute, hour, bigger, better, stronger, power!!

Voi että.. eilen en jaksanu olleskaan kirjoottaa ku olin vasta kymmeneltä iskän luona Seinäjoella ja oli ihan kamala väsy + piti nousta tänään seittemältä ylös töihin! Keskiviikkona meillä oli siis maatalousteknologian näyttö koululla ja ielestäni suoriuduin ihan hyvin ellei laske trukkipiikkien kanssa pientä ongelmaa, eli piikit eivät menneet lukkoon, mutta ei hätää, ongelmilta vältyttiin! Sain 2 ja kuulemma "hyvä kakkonen", no empä ny tiiä... mutta parempi ku ykköönen! Täs on vielä pisteet.
 Mulle vaikein eli trukkipiikit Hitecillä!
 Paalipihtien laitto John Deerellä
 3-piste kiinnityksellä trukkipiikit taakse valmet 502:lla, heleppua!
 Perävaunun kiinnitys ja peruutus, merkkiä en muista.
Nii joo ja sain vaunun koukkuun ekalla ;)

Sitte pakkasin kämpillä sen kolme tuntia ja ku viimein olin valmis, tässä on lopputulos! (+vielä muutama ylimääräinen pikkupussi ja tietokonelaukku)
Kyl oli kantamista!

Tallilla olin kakskytä vaille kuus joten tuli pikkaanen kiire laittaa Spirru valmiiks, mutta olin silti ekana valmis ja Spiritti puhdas! Tunti meni mun mielestä ihan hyvin (vaikka aina on parantamisen varaa) siihen nähden että en oo menny Spirrulla viimeks ku varmaan marraskuussa. Keskityin käsieni ja jalkojeni asentoon ja vartalon rentouteen ja kyllä mä ihan OK:sti rentouduin ku Spirruki alko näyttää rentoutumisen merkkejä. Pitäis saada syksyllä mennä sillä useammin niin pysyis rentous. Sain sen pysymaan ihan suhkoht rauhallisena ku sillä on joskus tapana innostua menee lujaa ja muutaman kerran se yritti kusettaa mua, mutta höpsö heppa ei onnistunu ;) Mun pitäis ruveta harjottelee laukannostoa ravista, kun rupeen aina sekoilee enkä rauhotu, oten nostot ei aina ihan onnistu. Tiesän kyllä mitä mun pitäis tehä, mutta kun vaan keskittyisin just oleelliseen enkä vaikka asetukseen tms. ylimääräiseen. Noh ehkä ens viikolla onnistuu ku meen pitkästä aikaa Manunkylään tunnille! :) Sitte haettiin Venlan kanssa hepat sisälle ja annoin iltaheinät ja lähin kohti Seinäjokea! Sitä ennen oli pakko käydä ottaas kuvaa pelloista jotka tulvi tielle :)

Järvi vai pelto??

Tänään torstaina olikin aika mielenkiintoinen päivä jopa semmoinen jonka muistan lopun elämääni! Eli mun eka työssäoppimispäivä Kivimäen broileri Oy:ssä Soukallajoella Seinäjoella. Paikka on mun mielestä simppeli ja siisti ja tilan omistajat ovat aivan mahtavat! :) Siellä on tosi mukava ilmapiiri ja kaikki on valmiita auttamaan jos tälläisellä keltanokalla on ongelmia! Noh tänään lajittelin ekat 1,5h kanamunia hihnalta (hyvät sai jatkaa ja likaiset ja rikkinäiset omiin kasoihin) ja sitten yhtäkkiä tuli kutsu että äkkiä lampaiden luo, siellä synnytetään! Vai oiskohan kilistely oikea termi.. Niin siis kelläkään ei ollu kokemusta synnytyksestä ennen tätä ja mullakin vaan teoreettista, mutta sovelluksen ja kaikkien antamien ideoiden avittamina saatettiin porukalla kolme pientä kiliä maailmaan! Ekana synty pässi ja se sai nimekseen Kaapo, toisena maailmaan tupsahti nokka edellä pienen pieni tyttökili ja sen nimeksi tuli Kerttu. Kolmas pääsi maailmaan omin avuin ja oli kova tyttö sätkimään jo ennen ku pääkin ehti ulos! Minä olin auttamassa Manna-mammaa viimeisen kilin kohdalla ja sain nimetä sen Kaiuksi :) Ihania kaikki! <3 Kaapoa Manna ei meinaa vaan hyväksyä ja Kertusta se ei piittaa mitään, mutta Kaiusta se tykkää kovaa vaikka ei anna edes sen imeä, kun ei ihan ymmärrä ideaa, noh annettakoon anteeksi kun ensikko on :) Hukkasin vaan mun sormuksen jonnekki... toivottavasti löydän sen jostakin hyvästä tallesta mitä en muista!
 Mannaa lypsetään!
 Kerttu ottaa ekoja omia askeleitaan :)
 Kaapo tutustuu isäänsä :D
 Kaapo ja Kerttu tutkiskelee maailmaa yhdessä
Kerttu jaloittelee!
Kaiku etsii syötävää! <3

Päivän positiivisuus on maailmaan syntyneet pikkukilit! <3
Päivän biisi: Will.i.am ft. Justin Bieber - That power, tää on omistettu kaikille vastasyntyneille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti