maanantai 18. maaliskuuta 2013

Hei hei Vilperi, pelasta sä kyläsi kukas muu sen tekisi ellei Vilperi!

Oho meni aamu vähä myöhään ku kymmeneksi vasta Kjoelle kouluun ;) Aamun ekat tunnit teoriaa lypsylehmistä ja sitten ruokailun jälkeiset tunnit hevosia käytännössä koululla, missä eka siivottiin karsinat, sitten haettiin hepoiset sisälle, harjattiin ne ja jokainen sai ja piti laittaa edes kerran suittet päähän ja takas pihalle! Loput kaks tuntia oli vuohia käytännössä ja sitte suoraa tallille :)
Romeo mäyris oli niin suloonen ku se juoksi kohti! <3
Hienosti kimalteli lumi aamu auringossa! 

Tallilla auttelin laittamaan Fian kuntoon ja oli Even vuoro jäädä talliin laittaa heppoja valmiiks ja mä menin maseesiin jos tarttettiin apua ja sit viimeset 10 min kierrettiin maneesi pari kertaa ympäri. Karkki oli suloinen kun pääsi ulos eikä Fia eikä Karkki halunnu enää ravata päästyään maneesiin :D Talutustunnilla talutin siis Karkkia vielä ja Viivi meni sillä todella mahtavasi ja ollaan ny opeteltu nousee ylös ravin tahtiin joka sujuu kerta kerralta paremmin! Sit autoin laittaa Karkin pois ja aloin hakee hevosia kun tajusin et miks mä näitä yksin haen ku on tallissa tylsistyjiä, joten pyysin Venlaa auttaa ja sit Emiliakin tuli ja Evekin haki vielä joten ei mulle jääny 10 hevosesta ku 4 vietävää ku 2 olin jo vieny etukäteen :) Even piti sovitusti liikuttaa Bemu tunnin aikana ja sit mä sain liikuttaa Jössepapan ku ne hyppäs ja sille ei oikein kukaan pärjää ku pappa vähä innostuu! <3 Puolen tunnin liikutuksesta tuli 60 minuutin tunti :D Mua ei kantsi päästää Jössen selkään tai en tuu sieltä alas...ehkä! Se oli niin ihana kun vieressä hypättiin niin Jösse oli ihan korvat tötteröllä valmis menee niitä! Laukassaki se innostu ja menin aluks harjotusravia ja vasenta laukkaa ilman jalustimia, mut oikeeseen se intoili niin kovaa et päätin ottaa jalkkarit jalkaan ja antaa sille vähä tilaa laukata ja laukkashan se! Loppukäynnit tein maasta ku keräsin kakat pois kummaltaki puolelta ja Jössykkähän tulee niin hienosti vieressä ilman et tarttee pitää kiinni, mut ohan se sentään heppa ja kerran se karkas multa ku sen tyttöystävä Lopis käveli ohi niin tottakai sitä pitää lähtee perään <3 onneks siitä ei oo harmii kellekkään! Venla otti musta ja evestä vähän kuvia ja laitan tänne kun saan niitä käsiini! Kuulemma näytetään Jössen kanssa ihan samanlaisilta "tärpätikkeleiltä" kuten iseellä on tapana sanoa. Sit ku jaoin heinät niin yksäreiden tallin oven salpa jäi käteen..tai ei se ees jääny käteen vaan tippu lattialle ku koskin siihen :D oon mahti!

Vähän aiheesta poikkeavaa kesäistä kuvaa mustikoista joita sai mökillä! <3

Voi hitto en tajuu miks mulla on AINA kylmä iltaisin kämpillä.. sit ku on vaan joku vanha pitköyöpaita niin ei se lämmitä mitään.. Vois käydä huomen ettiis Tokmannilta jos löytyis pyjamasetti halvalla oloasuksi jossa on pitkät housut ja pitkähihaanen paita, niin josko sit lämpiäis! Katotaanko löytyykö vaan nalle puh kuviollisia! ;)

Päivän positiivisuus: Huomasin et oon aika hyvä suunnittelee ja organisoimaan juttuja kun on tarvis, kun suunnittelin ensviikon hevostenliikutuslistaa :)
Päivän biisi: Vili Vilperi (1993) Sonjan vuoksi tää soi mulla päässä! :DDD <3 Lapsuus! <3

2 kommenttia:

  1. Laitan omaan blogiin noita kuvia, voit kopioida vaikka sieltä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käy :) Ja mä laitan sulle faceen ku löydän johdon jostaki... säki voit laittaa sinne jos et haluu blogiis julkasta musta kuvaa :D

      Poista