tiistai 12. maaliskuuta 2013

It's the wrong kind of place to be thinking of you..

Oi voi voi! Lunta sataa taivaalta lakkaamatta ja mun auton katon päällä on ainaki 30cm lunta ellei enemmänki. Koulullakaan ei pääse liikkumaan ilman että kenkiin menee lunta! Hauska päivä kyllä oli vaikka pelkkää teoriaa olikin. Aamusta tuli ilmi pieni vahinko jota en tässä viitsi mainostaa asianomaisen nolaamisen välttämiseksi, joten se kyllä sai muutamassa meissä hilpeyttä aikaan ja yks muistutti ihan härkää vahingon vuoksi ;) Koirien ja kissojen ruokintatunnilla tehtiin joko oikeat tai feikit barffaussuunnitelmat valitsemalleen lemmikille ja mä tein Nooralle. Ei se oikeestaan niin paljo tulis maksaa, 61,3€/kk mun valitsemilla ruoilla tietenkin ja luuthan ne siinä maksaa joten sen voi korvata luujauheella tai kalsiumjauheella ja antaa vaikka enemmän lihaa ja nappuloita lisäks :) Vois tehä kuviitteelliselle cockerin pennulle barffaussuunnitelman ja ihan vaan kattoo paljo se maksais :P Tänään koulun jälkeen vain löhöän ja katoin kolme jaksoa True Bloodia :3

Siinä olis täydellinen väri mulle eli tan, toki black&tan eli siinä toi tummanruskea korvautuis mustalla. Roanki olis ihan kiva ja niitä onki vähä enemmän markkinoilla! Musta-valkoinen tulee olemaan aina ihan ykköönen väreissä, mutta jos mä sen pennun tässä parin vuoden sisään hankin, niin siitä tulee liikaa mieleen Lumi ja Noora..




Kuva netistä! ^^

Maanantaina oli mukavan lämmintä päivällä ja aurinko paisto! Iltaa kohti alko viilenee, mutta ainakin oli pilvetös sää toisin ku tänään ku koko päivän on satanu lunta taivaan täydeltä ja pitäis yötäki vasten vielä tulla! Autoin laittamaan heppoja kuntoon ja ekan 45min jälkeen oli puolentunnin talutustunti ja talutin Karkkia ja pientä Viivi tyttöä :) Talutuksen jälkeen Ratsastettiin Even kanssa Bemu ja Vipu, ku niille ei maanantaisin löydy sopivaa liikuttajaa, ku kummallaki mielettömästi virtaa vklp jäljiltä, että koulunäpräämisestä ne vaan turhautuu. Bemu meni Evellä tosi hienosti, ainaki ne pätkät mitä mä näin! Vipu puolestaan oli aluksi rauhallinen käynnissä ja ravailutki meni aika hyvin ja saatiin tehtyä ympyröitä, mutta ku notettiin laukkaa niin Vipuraukka sekoo lopullisesti, joten siirtymisten sijaan laukkailtiin pitkiä pätkiä ja vaihdettiin välillä ravin kautta suuntaa :) Ku meinasin ottaa vielä vähä laukkaa, niin Vipua alko selvästi ärsyttää ku se ei päässy täysiä vaan joutu menee ympyrällä, joten ku nostin laukkaa, niin polle vetää päätä alemman ja tekee "pukin" eli peppu nousee ihan pikkaasen ja laukka muuttu tosi vahvaksi, joten sit vähä suutahdin sille ja pysäytin siihen paikkaan. No ku se seisahtu, kiitin ja nostettiin uus melko rauhallinen laukka ja se meni siihen asti hyvin ku mentiin takas peräpäätyyn ja siellä pihalla jotkut luultavasti jätkät veti täysiä joillaki mopedeilla niin että paukku ja Vipu keksii että tässähän syy lähteä lujempaan laukkaan, joten otin sitten raviin ja ravailtiin loppuraveja kumpaankin suuntaan ja sitten se taas rentoutu mukavasti ja ravas rennosti eikä kiihdyttänyt edes suoralle tultaessa :) Loppukäynnit tein maastakäsin niiden saakelin mopeleiden takia! En hitto vie muistanu ottaa kuvaa Vipsukasta, mutta jos huomenna muistaisin ottaa, niin saisin sen tänne huomisen postaukseen :) Ai nii olin rattastuksen jäljeen pitääs Joonalle seuraa maneesissa kun se meni Paronalla ja pistin niille pienen ristikon ja voi kun Pansku niin tykkäs! <3 Tuli oikein kiittämään söppänä kun istuin tuolilla <3

Päätä särkeny jo jonkin aikaa, että ehkä pitäis mennä pian nukkuu niin sais kunnon unet! Yksin ei vaan haluais mennä nukkumaan, kun poikaystävän kainalossa on vaan niin paras <3 Oon asunu Kjoella elokuun puolestavälistä lähtien ja aluks oli sillee ihan kivaa varsinki ku oli lämmintä ja kaikki oli uutta ja ihmeellistä, mutta nyt kun tähän kaikkeen on tottunut ja on pimiää niin ei sitä oo kiva olla yksikseen kämpillä vaikka vaan kerran viikossa, mutta ei mua huvita tulla talliltakaan tänne, ku siel on ihmisiä ja hevosia jotka pitää seuraa. Vaikka onhan mulla arska, mut seki vaan nukkuu jonki 11-12 ku mä meen jo nukkuu! En mä siis masentunu tai yksinäinen sillee oo, mut en vaan tykkää olla täysin yksin aina. Ja ku ekaa kertaa muutin pois kotoa ja kaikki pitää hoitaa ite, niin on tää vaan välillä raskasta, ku kukaan ei hoida mitään sun puolesta... Mä oon kuitenki aina ollu itsenäinen, niin että voin käydä kaupassa ostaas ruokaa ja osaan vertailla hintoja, niin että rahaa säästyy ja aika pihi mä oon, mutta olis kiva jos joskus jääkaappi oli täynnä jonku muun rahoilla!

Mutta että tää ei mee nyt ihan valitukseksi, niin kyllä täällä on sillee hyvä olla että mä pysyn täällä sen 5pv ja käyn koulua tunnollisesti, mut koti on aina koti! <3 Ehkä parasta pimeessä ajassa täällä Kjoella on se että tähdet näkyy!! EI valosaasteita! <3

Tällä kuvalla on hyvä jatkaa huomiseen! <3

Päivän positiivisuus: Minulla on ollut elämässäni aina mahdollisuus tehdä sitä mitä rakastan, olla hevosten parissa.
Päivän biisi: Damien Rice - 9 crimes

4 kommenttia:

  1. No löysinpäs sun blogin! Kivalta tää vaikuttaa ainakin mun mielestä, saatkin pian uuden lukijan;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa! Hyvä että tykkäät ku vähä niinku opettelen kirjoottaa :)

      Poista
  2. Vai että bemu meni evellä:3 ja joooo lunta tulee vaikka kuinka paljo!! Kröhömn siskon kans jäätiin penkkaan kiinni:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kirjootin sen noin hassusti, mut siis ihan oikein se on vähän vaan hassu sanajärjestys :P mun ei onneks tarvinnu eilen ajella mut auton katolla on valtavasti lunta ja jänskättää pääsenkö tänään liikkeelle :)

      Poista